lördag 26 december 2015

Chocolate - nu är översättningen klar :-)

Ett av mina nyårslöften för 2016, trots att 2015 ännu inte är över, var att översätta mina noveller till engelska.

Nu är jag färdig med Choklad, som naturligtvis blir Chocolate. I dag skickade jag in den till förlaget, yey! Nu får vi se vad de tycker. Jag väntar väl på deras reaktion innan jag ger mig på Champagne DP och Chevalier. Spännande, spännande! Och första gången som jag infriar ett nyårslöfte innan  året ens har börjat :-)


Sedan kör jag novellerna i samma ordning som de kommit ut på svenska. Det finns ingen egentlig kronologisk ordning i dem, men ändå ...

En härligt skrivarår närmar sig sitt slut, och nytt står för dörren :-) Tack alla som följt mig hittills och jag hoppas att ni blir många fler under 2016!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar